Není pochyb o tom, že firmy vydávají někdy i značné částky na nejrůznější formy propagace. A není divu, koneckonců se jedná o v současné době nejspíš jediný způsob, jak získat nové zákazníky a tím zvýšit svůj zisk.
Její asi nejrozšířenější formou je reklama, avšak existují i jiné metody. Jednou z nich, které se vynořila teprve nedávno s masivním rozšířením a dostupností internetu, je optimalizace pro vyhledávače SEOLight. Co to znamená?
V zásadě se jedná o úpravu internetové stránky firmy tak, aby se při zadání určitého slova či fráze do vyhledávače objevila v seznamu výsledků, ideálně na jednom z předních míst. Zároveň by měla být pro zákazníka co nejintuitivnější a nejlepší na použití a celkově jej lákat k nákupu.
Můžeme se ale ptát, zda tato metoda skutečně může mít takový dosah, aby to bylo nějakým způsobem ve výroční správě znát. Je totiž sice fakt, že zvýšení návštěvnosti daného webu znamená také více potenciálních zákazníků, a tedy i zvýšení pravděpodobnosti, že si některý z nich něco koupí, ale přeci jen je toto zvýšení dostatečné?
Musíme totiž brát v úvahu také to, že tato metodika je poměrně náročná na lidské zdroje. Ve většině případů ji tedy firma nemůže provádět sama, nýbrž se musí obrátit na externí společnost, která se tímto oborem zabývá. A je samozřejmé, že ta si za své služby nechá zaplatit.
Otázkou tedy je: je tato cena nižší, než zvýšení zisku, které díky tomu získáme? A jak brzy můžeme očekávat návratnost této investice, čili kdy se nám zaplatí náklady, které jsme do této metodiky vložili?
Zde však není jednoduchá odpověď. Velmi totiž záleží jak na počátečním stavu vaší společnosti i na tom, jakou SEO agenturu zvolíte. Ne všechny totiž odvedou stejně kvalitní práci. Jak z toho tedy ven?
Ideální je nechat si vypracovat odhad. Ten vám přesně řekne, zda se pro vás SEO hodí, nebo zda by byl lepší jiný způsob propagace. A věřte, že to se vyplatí.